Thinspo och hat

Nu kommer detta inlägg vara negativt och alla kommer säkert tycka jag är sjuk i huvudet men såhär är det för mig. Just nu mår jag skit! Jag hatar mig själv, vill inte leva, vill inte se ut så här vill inte vara så här. Jag bara äter hela jäkla tiden fast jag bara får ännu mer ångest av det och jag vet inte varför men spyr inte nu heller. Kan vara för att Fredrik går hemma nu. Gör det ändå ibland men känns som jag gör honom så ledsen när jag gör det så jag försöker stå emot mer när han är hemma. Jag har problem med min andning, kondition och inga muskler. Vill inte gå till gymmet vill inte visa mig bland folk vill inte gå dit själv men vill bara träna själv.  Går inte direkt några promenader nu heller, känner inte för det, är lat orkar inte ta tag i det. Hatar det! 

Idag har jag ätit mycket såklart men inget socker. Igår levde jag på kakor och bullar... känns ändå skit för vågen går bara upp och magen står ut. Jag kan ju egentligen inte gnälla när jag inte gör ngt åt det. Har ställt klockan imorgon så jag kanske kan komma upp i lite tid, gå promenad och äta mina mål som jag ska, fast små mål. Hur svårt kan det vara? Jag är så deppig nuförtiden så det är svårt att ta tag i något alls och nästa vecka har jag ingen tid hos psykologen och isa ska operera bort tumörer, för fjärde gången. Allt är skit nu! Drömmer mig bort med thinspo och peppar. 
(null)

(null)

(null)



Kommentarer:

1 Åsa Qvist Ek:

Hej Karin,
Jag känner med dig och önskar av hela mitt hjärta att du snart mår bättre. När jag själv mådde dåligt för länge sedan läste jag en bok om en man som överlevt helvetet på jorden - ett koncentrationsläger. Någon frågade honom vad är egentligen meningen med livet? Han svarade då - meningen med livet är livet självt! Att vi får möjligheten att leva varje dag och uppleva både bra och dåliga saker och att vi kan inte göra mer än att bara försöka ta tillvara på den tid vi har här på jorden.

Jag vill med detta bara säga att det han skrev hjälpte mig - vi mår inte alltid bra men det finns ändå alltid en mening och det är livet självt! Kram på dig <3

2 Anonym:

Du behöver inte börja på gym direkt. Ta en kort promenad runt kvarteret. När det känns ok tar du en promenad runt 2 kvarter. Lite lite i taget och massa klappar på axeln! För minsta grej! Försök att äta 5mål/dag så håller du dig förhoppningsvis jämn och kan lättare stå emot sug efter onyttigare saker. Ta hjälp av våg och kolla hur mycket 1 portion är i olika matvaror. Man kan äta ganska mycket och ändå gå ner i vikt. Du kommer fixa detta. Jag tror på dig!!

Kommentera här: