Ätstörning

I torsdags var jag på ätstörningsenheten med Fredrik. Jag har ju vart inne på att sluta men det blev inte riktigt så. Fick väga mig först och hade ju gått ner en del i vikt. Sen prata vi om att jag räknar och äter för lite. Dom vill att jag ska lägga till gröt på morgonen och tre ägg i min röra till lunch istället för två å gärna ha havregryn i min smoothie och äta en normal lagad måltid på kvällen.  För det första vet jag inte vad en normal  portion är men har fått en lista att gå efter.... sen hör jag mig själv säga att jag ska försöka med gröten och ägget. Då där kändes det som jag skulle kunna försöka åtminstone och för alla andras skull men efteråt å dagen efter, då hade jag sjuk ångest. Vill verkligen inte äta gröt eller ngt på morgonen och vill inte öka mitt intag, minska... 

Nånstans vet jag att det är sjukt men just nu är det här det viktigaste som finns i hela mitt liv. Det betyder allt för mig och uppfyller all min tid. 

Idag har jag inte ätit mycket. Har inte vart hungrig och inte haft matlust så landar på ca 350 kalorier. Åt en taco ikvälll och vet inte exakt hur mkt den innehöll men räkna på 150 mer än så kan det knappast varit. Imorgon är det vägning igen så får väl se då... men jag är nöjd med denna dag.
(null)


Kommentera här: