Nytt nytt nytt

Tillbaka! Två år har gått sen sist, mycket har hänt. MYCKET! Typ allt i mitt liv är nytt och eftersom det nu blir nytt år igen så tänkte jag starta bloggen igen. Vet inte ens om någon skriver blogg längre men jag känner mig taggad, mår bra när jag får skriva av mig och så...
 
Vart ska man börja då... Kan börja med att Isa gick bort för lite mer än ett år sen, Det var nog något av det jobbigaste jag vart med om. Hon var ju mitt allt och utan henne kunde jag verkligen inte andas, men det har gått det också även om det gör ont varenda dag utan henne :(
 
Istället har det dykt in en ny liten valp på 7 månader i mitt liv. Han heter Pepsi och kommer från en kompis som behöver omplacera honom och jag var sugen på en valp så testade och det har funkat super mellan honom och Zelda så nu ska jag köpa honom. Han är en blandras med chiuaua i sig, inte York som man kan tro när man ser honom men några andra raser jag inte kommer ihåg, Han är hur go som hest och busig med Zelda men han hittar inte på så mkt hyss här hemma så han är väldigt lätt att ha och göra med och lyssnar bra och lättlärd. Fastnade i mitt hjärta direkt <3
 
Jag har även träffat en ny kille. Jag flyttade faktiskt upp till honom i Malmlöping efter att ha vart tillsammans i två månader och så bodde vi där ett halvår men jag trivdes aldrig riktigt och det var mkt skit så vi bestämde att flytta ner till mina hemtrakter och nu bor vi här nere och trivs väldigt bra, Jag i alla fall :) Skönt att bo nära familjen igen. Speciellt när man behöver mkt stöd från dom.
 
Då kommer man ju till det här roliga hur privat man ska vara i bloggen. Jag brukar ju dela med mig rätt mkt och tänkte väl försöka dela med mig så mkt jag känner att jag kan ändå... 
Just nu mår jag väl egentligen inte så bra. Jag är ganska ledsen och deprimerad faktiskt om jag ska vara ärlig men jag försöker att hålla ut. Min jul var väl ett av dom värsta jag vart med om och fullt av tårar men lyckades ta mig igenom det med. Jag försöker just nu mest fokusera på min vikt och musik.  Beroende av att ha musik på och jag har börjat ta tag i min vikt igen efter att ha gått upp så mkt men nu känns det som jag kan faktiskt kan lyckas igen. 
Jag har börjar räkna kalorier och försöker inte ligga på ngn mängd utan just nu försöker jag bara äta. Jag hamnar oftast på 500 - 1000 kalorier om dagen. Jag är ute och går med hundarna små promenader men tränar inget eller ngt. Började strax innan jul och har gått ner 7 kg. Det syns väl inget men det börjar faktiskt redan kännas i kroppen. Jag är piggare och så. Har dock jävligt långt kvar, tänker ta mig tillbaka denna gången. Därför jag skriver här med för att försöka hålla i det nu!
 
Nä det var allt för ikväll, blev långt ändå, återkommer väl imorgon :)

Kommentera här: