Less

Längesen nu men mår inte bra och inte mått så bra. Jag är nöjd och tycker jag är duktig för jag går ner i vikt just nu. Räknar kalorier och äter ca 1000 kcal per dag. Ingen annan är glad eller nöjd. Jag går emot allt vad ätstörningsenheten säger och nu har dom tom bett mig att fundera på vad jag vill. Välja... välja den friska vägen eller ätstörningen. Som det känns nu är valet ganska enkelt igen. Ana är min bästa vän och jag är så äcklad av mig själv så måste ner i vikt och det händer ju faktiskt nu. Rätt sätt kanske kan diskuteras men för mig just nu är det här rätt.. tror jag... vet inte vad... vem jag ska lyssna på...

Kommentarer:

1 Fia :

Jag förstår att det sitter ett matmonster i hjärnan som gör allt just nu för att inte lyssna. Att du går ner i vikt nu bekräftar ditt matmonster att den har rätt.
Men skulle det inte vara skönt att få en sundare syn på mat? Det kommer vara asjobbigt i början och kanske ganska långt tid men du är stark! Kroppen och framför allt hjärnan behöver mat för att fungera. Kroppen kan få 2000kcal per dag och fortfarande släppa sin vikt om man äter varierad kost och försöker röra på sig. Äter man får du också färre återfall där man vräker i sig för att man ätit för lite för länge. Lyssna på ätenheten. Dom har hjälpt många innan dig. Dom vet vad dom gör. Du är inte ensam. Du kan ta dig genom detta. Jag tror på dig. ❤

Kommentera här: